اجتماعی 02 آبان 1404 - 1 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتصال شهرداری‌های مازندران به وب‌سرویس کدپستی تا پایان سال 

مدیرکل پست استان مازندران، در گفت‌وگو با واحد روابط‌عمومی اعلام کرد:در جلسه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۴) با حضور نمایندگان شهرداری‌های محمودآباد، نوشهر، سوادکوه، قائم‌شهر و بابل برگزار شد، موضوع *توسعه استفاده از کدپستی، جغرافیای جی نف و پلاک QR* در فرآیندهای شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش طاهر خبر، محسن بخشی با اشاره به اینکه این نشست در سطح کشوری و با نگاه ملی به موضوع داده‌های مکانی و خدمات پستی برگزار شد، افزود:
در این جلسه، ناظری مدیرکل جغرافیایی شرکت ملی پست به تشریح تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی پست و شهرداری‌ها پرداختند و مقرر شد با توجه به حضور نماینده اداره‌کل امور شهری استانداری، این تفاهم‌نامه به‌صورت رسمی ابلاغ شود.

مدیرکل پست مازندران خاطرنشان کرد:«بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، تا پایان سال جاری تمام شهرداری‌های استان به *وب‌سرویس کدپستی* متصل خواهند شد تا کلیه فرایندهای مربوط به صدور مجوزها، پایان‌کارها و سایر خدمات شهری از طریق این بستر انجام گیرد. این خدمات برای شهرداری‌ها هیچ‌گونه هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.»

وی از حضور پنج شهرداری در نشست یادشده و عدم حضور چهار شهرداری دیگر گلایه کرد و گفت:«با وجود صراحت قانونی در بندهای ۱۴ و ۱۶ برنامه توسعه هفتم، شهرداری‌ها مکلف هستند در زمینه نام‌گذاری معابر شهری و نصب تابلوهای کوچه و خیابان‌ها اقدام کنند، اما هنوز حدود ۱۵ هزار معبر شهری در استان مازندران فاقد تابلو هستند.»

بخشی ادامه داد:«پلاک‌های QR به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی اطلاعات مربوط به ملک در آن‌ها درج می‌شود و هر دستگاه اجرایی می‌تواند متناسب با سطح دسترسی خود به این داده‌ها دست یابد. با اجرای این طرح، گام بزرگی در مدیریت اطلاعات مکانی و خدمات رسانی هوشمند در استان برداشته خواهد شد.»

او با اشاره به اهمیت بهنگام‌سازی داده‌ها در آستانه سرشماری سال ۱۴۰۵، گفت:«سه محور اصلی در این زمینه شامل به‌روزرسانی داده‌ها، تثبیت کدهای جغرافیایی و توسعه دسترسی سازمان‌ها به بانک اطلاعات پستی است.»

مدیرکل پست مازندران در پایان تأکید کرد:«اتصال سازمان‌ها و شهرداری‌ها به وب‌سرویس پست کشور امکان مدیریت آنلاین اطلاعات مکانی، ثبت تغییرات و دریافت خدمات به‌صورت غیرحضوری را فراهم می‌کند؛ تحولی که به تسهیل امور شهروندی و ارتقای دقت و سرعت خدمات شهری منجر خواهد شد.»

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *