اجتماعی 01 تیر 1405 - 1 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راهکارِ دانشمند دو درصد برتر جهان برای پایان خاموشی‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون مازندران و پژوهشگر دو درصد برتر جهان، با ارائه راهکارهای هوشمندسازی شبکه برق استان، از کاهش خاموشی‌ها و هزینه‌های انرژی تا توسعه گردشگری و کشاورزی را ممکن دانست.

به گزارش طاهر خبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم و فنون مازندران، دکتر علی قاسمی مرزبالی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق و معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه، در پاسخ به پرسش خبرنگار روابط‌عمومی درباره نقش مهندسی برق در حل مسائل انرژی استان، راهکارهای علمی خود را تشریح کرد.

وی با اشاره به مدیریت سنتی شبکه برق در مازندران، این موضوع را عامل اصلی خاموشی‌های مقطعی، اتلاف انرژی و افزایش هزینه‌ها دانست و تأکید کرد که جامعه امروز به شبکه‌ای پایدار، کم‌هدررفت و هوشمند نیاز دارد.

این دانشمند دو درصد برتر جهان، راه‌حل را در بهره‌گیری از سیستم‌های کنترل هوشمند، حسگرها و کنتورهای دیجیتال، الگوریتم‌های پیش‌بینی مصرف و بهینه‌سازی توزیع برق برشمرد و گفت: «با این روش‌ها، شبکه خطاها را سریع‌تر تشخیص می‌دهد، مصرف را بهینه می‌کند و از هدررفت انرژی جلوگیری می‌نماید.»

دکتر قاسمی مرزبالی پیامدهای اجرای این طرح را در سه سطح ترسیم کرد: برای مردم، کاهش خاموشی و هزینه؛ برای صنایع، افزایش بهره‌وری؛ و برای مازندران، زمینه‌سازی توسعه گردشگری، کشاورزی و صنعت در سایه زیرساخت‌های هوشمند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «مهندسی برق، علم تبدیل چالش‌های امروز به زیرساخت‌های پایدار فرداست و هوشمندسازی شبکه برق مازندران، می‌تواند آغاز تحولی واقعی در خدمت به مردم باشد.»

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *